Sunday, February 27, 2011

Kosong

Detik demi detik
Hari demi hari.
Kosong.
Tiada pengisian berfaedah.
Apa nak jadi ni?

Tiap saat merasa hambar
Bagai hidup tak bermakna
Mungkin aku leka
Mungkin aku terlalu bangga
Dengan apa yang aku ada.


Mungkin aku abaikan
Apa yang patut aku hargai
Mungkin jua kerana aku terlalu selesa
Dan jadi terlalu malas
Untuk melalui sedikit payah 

Aku terpinggir
Terpinggir dari memikirkanNya
Walau tiap kali memikirkan untuk kembali
Niat hanya tinggal niat
Janji seperti sengaja dilupai
Dari hari ke hari

Mungkin ini balasanku
Apabila terlalu medambarkan cinta seorang hamba
Aku tak endah cinta Maha Esa.
Sahabat semakin jauh
Hidup semakin malap
Diri semakin kusut
Aku dibuai dunia


Kini,
Aku terdesakkan pembimbing
Untuk memimpinku
Mencari cahaya Nya
Biarlah tiada yang mencintai
Agar aku dicintai Nya


Tapi mustahil
Untuk menemui hamba Allah yang ikhlas itu
Atau menemui keredhaan yang hakiki
Aku hampa


Biarlah aku berusaha sendiri
Seperti aku selalu
Walau aku tak yakin
Mampukah aku untuk istiqamah
Dari mengharap dan kecewa lagi.

2 comments:

  1. lama adalah sejarah esok adalah misteri,
    usah terlalu dibuai rasa yang lalu,
    membuat hati jiwa bertambah butu..
    tidak lari dariNya kerana Dia sentisa bersama,
    walau mencari cinta dunia,cinta dariNya ada untuk kita..

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah.
    Mencuba untuk berubah.
    Tapi entah bila.

    ReplyDelete

People responses..